Perspektywy rozwoju branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce – prognoza na 2014 r.

Sprzedaz-Bezposrednia-w-Polsce-i-na-Swiecie-InSee

Perspektywy rozwoju branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce – prognoza na 2014 r.

W 2014 r. branża sprzedaży bezpośredniej (w tym także MLM) ma szansę odnotować kolejny wzrost obrotów. Szacunki firmy InSee wskazują, że osiągnie on w Polsce poziom ok. 10-12%. Do optymistycznych prognoz skłaniają przede wszystkim dane dotyczące dotychczasowego tempa rozwoju tej branży w naszym kraju, potencjał firm w zakresie uruchomienia nowych kanałów sprzedaży poprzez tworzenie sieci partnerskich oraz rozszerzenie portfela o nowe segmenty produktów, takie jak np. kawa, herbata czy też tzw. kosmetyki funkcjonalne.

– Przewidujemy, że w 2014 r. branża sprzedaży bezpośredniej, w tym również MLM, będzie ponownie dynamicznie się rozwijać i osiągnie średni poziom 10-12%, przy jednoczesnym poszerzaniu zakresu działalności o nowe segmenty produktów. Istotny czynnik w tym zakresie stanowi również potencjał wzrostu całego rynku e-commerce – podkreśla Tomasz Kopera, Wiceprezes Zarządu InSee. – Nie bez znaczenia pozostają tendencje zakupowe Polaków, którzy w 2013 r. w Internecie wydali rekordową kwotę ok. 26 mld złotych. Polska stała się także liderem w Europie jeśli chodzi o dynamikę rozwoju sektora e-commerce, który zwiększa swój udział w polskim PKB – dodaje Tomasz Kopera.

Dodatkowy czynnik sprzyjający rozwojowi sektora MLM będą stanowić inwestycje firm w nowe technologie, wspierające działalność przedsiębiorstw. Obecnie dostępne rozwiązania wychodzą daleko poza powszechnie znane usługi IT. Produkty, które będą w kolejnym roku rozwijane i dostosowywane do potrzeb firm działających w oparciu model prowizyjny to z pewnością te, które koncentrują się na budowie ich wizerunku i dostarczają innowacje w różnych obszarach działania firmy: zdobywaniu nowych klientów, utrzymaniu relacji z obecnymi, realizacji kampanii promocyjno-marketingowych, rekrutacji nowych współpracowników i cyklicznym ich szkoleniu. Branża sprzedaży bezpośredniej, podobnie jak e-commerce, wykazuje duże zainteresowanie w zakresie technologii mobilnych.

– Z perspektywy naszej firmy, która od 2008 r. specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań i doradztwie strategicznym dla branży MLM, rejestrujemy stałe zainteresowanie tego typu usługami. – mówi Tomasz Kopera. – Sygnały, które otrzymujemy z rynku pozwalają przypuszczać, że kolejny rok będzie podobny, przy jednoczesnym zwiększeniu w naszym kraju inwestycji przez zagraniczne koncerny, które do tej pory swoje działania skupiały głównie na innych rynkach – dodaje Tomasz Kopera.

Jest zajęcie dla młodych – MLM  alternatywą dla „etatu”

Rozwój branży MLM to również szansa na znalezienie atrakcyjnego sposobu do zarabiania pieniędzy. Jak wskazują dane Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WfDSA) pod koniec 2012 r. ten sektor na świecie skupiał wokół siebie ponad 89 milionów osób, odpowiednio w Polsce prawie 900 tys. Na sukces w tym modelu zarabiania pieniędzy mogą liczyć na pewno osoby doświadczone w sprzedaży, dynamiczne i nastawione na samorealizację. Jednocześnie to również szansa dla młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę.

– Patrząc na dotychczasowe badania w tym zakresie, osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, w tym również w modelu MLM, decydują się na ten krok przede wszystkim ze względu na elastyczny sposób zarobkowania. To z pewnością bardzo atrakcyjna propozycja, która zwiększa szansę na znalezienie źródeł dochodów wśród młodego pokolenia. Jednocześnie to rozwiązanie stanowi alternatywę dla tradycyjnych form pracy, która jest szczególnie istotna z perspektywy tzw. pokolenia Y – mówi Tomasz Kopera.

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką: Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce i na świecie” opracowany przez firmę InSee:

Sprzedaż Bezpośrednia w Polsce i na Świecie

Umieść powyższą infografikę na swojej stronie (skopiuj poniższy kod):

Zobacz inne ostatnio dodane aktualności:

hyperwallet-cards

InSee współpracuje z HyperWallet

Polska firma została regionalnym Partnerem światowego lidera w dystrybucji prowizji w branży MLM. Firma InSee zostając Partnerem HyperWallet od tego momentu poszerza portfolio dotychczas oferowanych usług o wirtualny portfel, który jest czytaj dalej ›
insert certyfikaty

Kolejny etap naszej współpracy z Insert

InSee jako partner wdrożeniowy firmy Insert może się pochwalić kolejnym etapem tej współpracy. Dwóch naszych pracowników, Mariusz Tarnaski oraz Piotr Stankowski, przeszli szkolenie i zdali egzamin z oprogramowania oferowanego przez Insert. czytaj dalej ›

 

KLIENCI
  • labone-logo
  • livioon-logo
  • nsp-logo2
  • logo
  • Duo Life
  • happyco
  • wellU_transparent
  • Lambre Groupe International
  • beauty-logo
  • 52FEFF33-72E1-4143-8FF2-8E8420BA747B-1
  • logo
  • organiclife-logo
  • Logo_Just.svg
  • Logo Akademia Osiągnięć
  • gold
  • Earth Power International

PODAJ DANE, ODDZWONIMY: